divendres, 14 de gener del 2022

PENYAL DES LLAMP-PUIG DES COCÓ-COA DE SA RATA-PENYAL DE SA RATA-PAS DE SA COA DE SA RATA

Després de molt de temps he tornat sortir amb en Pere a la muntanya, amb EL Grup de Muntanya Peus de Pork, esperem fer sortides més sovint a partir d’ara. Hem deixat els vehicles a la sortida de Raixa, hi ha un lloc habilitat per alguns vehicles.

Hem anat direcció Nord pel sender que passa pel costat de la paret, paral·lels a la carretera, fins que hem arribat a la petita entrada del torrent de Sa Gúbia, pel qual hem caminat una bona estona.

El Torrent sempre sol estar eixut, fet que facilita el progrés, hem passat per la petita cova del torrent, però avui hem fet la grimpada, ja que la roca estava eixuta, passats uns metres hem trobat la porta de ferro de la cova, no sabem qui i perquè l’han moguda, però allà està, recolzada en un arbre.

Hem seguit dins el torrent, passant per una bassa eixuta i pràcticament fins a on el torrent fa un cul de sac, a on hem sortit per l’esquerra, hi ha un sender, però com l’hem passat hem pujat a lo “bruto” fins que ens hem situat al Coll del Porraseret.

Una vegada en el Coll, hem anat seguint per la carena, per anar assolint tots els cims, en primer lloc hem passat pel Penyal des Llamp. Hem baixat i hem pujat al Puig des Cocó, hem tornat baixar i hem arribat al coll del Cingle de sa Milana, per anar a cercar per un lateral pujar a a la creta de la Coa de Sa Rata, en alguns trams tenim el buit al costat esquerra, una bona part de la progressió es fa amb l’ajuda de les mans.

Anam guanyant alçada i ales vistes cada vegada són més amplies, la Coa de la Rata es fa llarga, ja que la progressió és lenta, en arribar al punt més alt de la Coa, hem de tornar a baixar, per assolir el punt més alt del dia, el Penyal de Sa Rata, que seguin en la mateixa direcció nord.

Finalment arribam al cim i aprofitam l’esplèndid temps que fa, per dinar a dalt, ara la idea és fer la baixada per la vessant de Pastoritx, pel pas de la Coa de la Rata, situat quasi equidistant del Penyal de Sa rata i el Puig de sa Font, al costat oest.

Veiem una fita i al poc un petit marge amb dues estaques de ciment que en temps primer aguantaven una reixa de ferro, actualment oxidada i caiguda, el pas està format per diverses baixades concatenades, amb molta pendent, però que no són de massa dificultat, fins que arribam a un senderó de terra i fullaca que va perdent alçada per arriba al camí de la coma de Ses Sitges, ancestralment lloc de carboners.

Caminam una bona estona per la coma, passam pel racó des Colomer i finalment arribam a Pastoritx, una metres abans d’arribar a les Cases, sortim pel lateral del camí, en un creuament ben fitat que ens duu cap el torrent de Raixa.

Anam al costat del torrent pel sender que va a la seva vorera, passam per una zona d’arbres caiguts, després creuam el Torrent i sortim a Raixeta, avui passam de llarg, ja que és tard i fem el tram final fins Raixa, a on tancam la ruta.

En definitiva, ruta circular de 15 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 1000 metres, efectuada en 7 hores i 45 minuts comptant aturades.

Assistents: Pere i Tomàs.

Mètode MIDE: 3454. La Consideram DIFÍCIL +4.