dissabte, 17 de juliol del 2021

SES PEDRERES DE LA SEU-DAVALLADOR DE S'OSCA DEL PI

Avui la ruta ha estat per gentilesa del Grup Verderol Extrem, que com el seu nom indica, sol fer sortides amb dificultat extrema.

Hem deixat els vehicles a una rotonda de Badia Blava, des d’on surt un camí asfaltat que surt a un aparcament, hi ha unes instal·lacions que semblen que són de un club just arribant a la mar, després per arribar a baix de tot, agafam unes escales i ja ens situam a nivell de mar.

Aquí començam a caminar damunt grans blocs de roca, passam per cornises estretes, passam per dins de forats, sempre entre en penya-segat i la mar i cercant el millor lloc per passar, fins que arribam a un punt que ja no és possible continuar a peu i ho hem de fer per mar.

En el transcorre de la ruta trobam la Font de Pedra Fort, excavada en un túnel uns 18 metres i desprès ses conegudes Pedreres de la Seu, com el seu nom indica, es va extreure marès per construir la Catedral, un cap de fava hi ha fet una pintada, al costat de les pedreres hi ha una cavitat amb un banquet de pedra, diu la llegenda, que sa Madona de Tolleric hi anava a fornicar amb l’amo de Can Galindons, però això mai ha estat provat.

És evident que aquesta ruta només es pot dur a terme si la mar va bona, en cas contrari s’ha de descartar, ja que s’ha de nedar un tram de uns 300 metres i només tenim roques punxegudes que ens esperen.

Acabat el tram de mar, desinflam les balses i ens tornam a posar la roba de muntanya per ascendir per una paret vertical, assolint el pas de s’Osca del Pi. El tram de uns 100 metres de desnivell, disposa de una primera corda, un cable, una altra corda, cable i cadena i el trem final, cable, cadena i maroma. Sense l’ajuda d’aquesta elements es fa molt difícil pujar, amb una sortida absolutament vertical, també hi ha petits escalons picats per posar els peus.

En arribar a dalt a ma esquerra trobam una balma, des d’on podem veure la zona assolida, al poc, ja trobam un sender que ens dur fins la urbanització Badia Gran, passam abans per dues torrenteres i en arribar trobam un mirador. Finalment caminam per dins la urbanització, sempre a prop de la mar, passam per uns carrerons que ajunten les dues urbanitzacions i arribam a on tenim els vehicles.

En resum, ruta circular de 5 quilometres amb una part de nedar, amb un desnivell positiu de 150 metres, realitzada en 4 hores i quart, comptant canvis de vestimenta i aturades.

Assistents: Manolo i Tomàs.