divendres, 30 de juliol del 2021

PICO CERBÍN

Avui, aprofitant que volia anar a veure les obres de la carretera fins a Campo, ja que la carretera ha estat tancada uns mesos, he ant a fer una ruta a prop d’aquesta població.

He deixat el cotxo al poble, i he anat fins l’església, passant per davant l’ajuntament, tot d’una a ma dreta es veu una senyalització que indica el Pico Cerbín, i he seguit les indicacions.

Ja sortint del poble una nova indicació ens dirigeix al poble de Beleder, i des de Beleder s’ha de seguir un sender, que he perdut en diverses ocasions per la manca de fites, encara que he seguit la tendència que era pujar i anar direcció de la Serra de Cerbín que tenia al davant, la primera elevació a l’esquerra hi podem veure unes antenes.

He anat trobant el sender i alguna fita, però és bastant perdedor, fins que he trobat un creuament, que ens dirigia al cim, i al poblet de Biescas, per a on més tard tornaria a Campo.

A partir d’aquest moment el sender es clarifica molt, amb marques grogues i fites, es veu que la pujada més ben fitada és la que ve de Biescas. Cap problema d’orientació a partir d’aquest moment fins que he arribat a un coll, ja situat dins la Serra, un nou cartell ens indica el cim, i ara en forta pendent he pujat fins a dalt per un terreny còmode d’herba.

El Cerbín és l’elevació més alta de tota la Serra i ofereix unes bones vistes, sobre el Baciero, Turbón, Cotiella, i la part sud, a dalt s’estava molt bé amb un aire que corria fresquet, he aprofitat per a menjar una mica al cim, i després he baixat pel mateix camí de pujada, fins el creuament citat abans, aon he baixat cap a Biescas.

Des d’aquest poblet surt un camí ample que ens duu a Campo, encara que enmig he trobat una bifurcació, que  m’ha fet dubtar, he anat cap a l’esquerra i després he rectificat per la dreta, al costat de un torrent. A baix i ja en un nou camí ample, he trobat un pastor, molt simpàtic i he parlat una estona amb ell. Al poc he arribat a Campo.

En definitiva, ruta semi circular de 16 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 1100 metres, realitzada en sis hores i mitja comptant aturades.