divendres, 2 de juliol del 2021

PORT DE FORNALUTX-COVA DES PUJADOR-ES JONCAR

Avui la ruta volia ser una matinal, però s’ha allargat una mica més del compte, ja que hem fet una segona part amb bany a la mar.

Hem deixat el cotxo al Port de Sóller, per agafar el Camí de s’Illeta, el que passa a prop de Sa Torre Picada, la primera part és asfaltada i després passa a ser un camí ample de terra, passam per davall el Penyal Bernat i la seva extraordinària forma fàl·lica de grans dimensions.

Continuam la pujada i passam per Can Joan de Sa Dida, per finalment arribar a una barrera, que te un pas habilitat al costat dret, per a on passam, baixam pel camí una mica i després de passar un portell el camí es converteix en sender.

Hem de seguir aquest sender, hem deixat les vistes de Ses Puntes i també passam per damunt s’Illeta, arribam a una bifurcació marcada amb dues fletxes vermelles, la de l’esquerra cap es Joncar, més tard hi anirem, la de la dreta cap el Coll de Cala Ferrera, a on ens dirigim. Un cop superat el Coll, baixam una mica, seguin un sender bastant difuminat i bo de perdre, trobam algunes fletxetes den Pep Torrens que ens dirigeixen al fabulós pas de Na Cordellina, un forat que dóna cap a la mar i pel que baixam, el pas és una mica delicat, però sense cap problema si hom va en cura.

Després hi ha una zona amb vegetació, que en passar per davall de un pi tombat es converteix en una baixada molt inclinada a la mar, per precaució posam una corda doble, que ens serveix bastant per baixar, encara que és possible baixar sense corda.

Ens situam a uns 20 metres damunt la mar i ens dirigim cap a sa Cova des Pujador, que no és la primera que trobam, és la segona, hem estat una estona a dins i després hem fet la pujada pel mateix lloc, utilitzant de nou la corda fins el punt a on havíem deixat ses motxilles.

La tornada la realitzam pel mateix camí d’anada fins el creuament abans citat que baixa al Joncar, a on hem anat i ens hem donat un bany de pel·lícula, la font no l’hem trobada, probablement no duu aigua. També hem menjat una mica i després del relax hem pujat cap el camí, en forta però no massa llarga pujada. Hem anat a fer el final feliç al bar que hi havia al costat del cotxo i hem acabat amb les existències de cervesa.

En resum, ruta d’anada i tornada de 13 quilometres de distància amb un desnivell positiu de 700 metres, realitzada en quasi 7 hores comptant tot el procés.

Assistents: Alexandra, Cati, Manolo i Tomàs.