dijous, 15 de juliol del 2021

SA COSTA DES GREC-SA CLOTA

La ruta d’avui, per gentilesa del  Grup Roca i Càrritx, l’hem iniciada abans dels dos túnels que hi ha passat el Coll de Sa Gramola cap a Estellencs, hi ha alguns llocs a on és possible deixar un vehicle al costat de la carretera. Hem pogut veure la zona recentment cremada al costat del coll.

Passam els túnels i al poc a ma esquerra agafam un vial sense asfaltar, és la carretera vella d’Estellencs, que seguim una estona i passam per davant Sa Torre Nova, que he estat en bon estat de conservació, però que avui no visitam, just després de una caseta de pedra, ens desviam novament a l’esquerra, passam per damunt una cadena que impedeix el pas de vehicles i seguim aquest camí, que ens duu a una barrera amb un botador a la dreta artesanal, fet de branques.

Al poc de passar la barrera, trobam un cartell que ens indica “A la mar” i ens mana a un senderó estret, de nou a l’esquerra. El seguim, la primera part està clara, però en arribar a una petita rosseguera, després de un segon cartellet, comença un descens bastant difícil i que a estones perd el sender, pels arbres caiguts, en tot cas s’ha d’anar amb molta cura, ja que la inclinació és molt pronunciada.

Quan ja estam a prop de la mar, el darrer tram molt desfet, de nou ens demana precaució. A ma esquerra podem observar sa Punta de Na Foradada, que no te res a veure amb la coneguda Foradada, però nosaltres avui ens dirigim cap a la dreta,a  la denominada Costa des Grec, a on es veu que era corrent anar a fer un Grec en temps ancestrals, segons la llegenda que en va contar Mossèn Arnau Clavaria, al cel sia.

Passada sa Costa des Grec, tenim el  nostre objectiu del dia, que a més a més està just davant el farallons, uns illots molt macos, es tracta de Sa Clota, una platgeta de còdols amb unes fantàstiques aigües, a on ens hem donat un bon bany, mentrestant ha arribat un francès amb una Zodiac, que ens ha fet un interrogatori i ens ha comentat que mai havia vist gent que arribés a peu a tal lloc, ens ha tractat quasi com a sonats, jo li he dit que era El general de Peus de Pork, modestament i que els Porks tresquen a tot arreu.

Finalment ens hem hagut d’ajudar, ja que el francès duia a dos “pajaritos”, que eren incapaços de pujar a la Zodiac sense ajuda després de donar-se un bany.

Hem tornat pel mateix camí, encara que també es possible sortir pel Torrent de Sa Clota, situat damunt sa caleta, en tot cas també es un terreny complicat.

No hem pujat a sa Torre, ja que el sol començava a pegar fort, ja serà a la propera, i hem anat directament al cotxo passant per la casa de Can Rafalot.

En resum ruta d’anada i tornada de  8 quilometres, amb un desnivell acumulat de 250 metres, realitzada en sis hores comptant les aturades.

Assistents: Alexandra i Tomàs.