dijous, 22 de juliol del 2021

S'ESCAR DEL SENYOR JOAN-PAS DE CALA ROJA-CASES DE SA COSTERA

Nova ruta amb el Grup Sokorrat Express, amb la novetat de dur-la a terme en dues jornades.

Hem deixat el vehicle a l’aparcament del Mirador de Ses barques, per fer el clàssic recorregut que passa per Bàlitx. Comentar que l’itinerari està sent modificat en la zona de Bàlitx d’ enmig, la font està en una condicions deplorables  i una manega  surt de la font i la deixa seca, tot plegat un nou i molt greu atemptant contra els caminadores, i pe, que sembla la propietat ja te previst tancar el camí al seu pas per la casa, camí utilitzat podríem dir tota la vida, tots aquests fet seran reportats a qui correspongui per si s’estigués vulnerant la llei vigent.

Hem seguit fins el Coll de Binimanar, a on novament hi ha restriccions de pas pel camí ample, encara que és veritat que la ruta sempre ha anat pel sender empedrat. Des del Coll de Biniamar, ja passats uns metres en baixada hem agafat el sender que arriba fins ses cases de sa Costera, actualment no habitades i sembla que abandonades, una autèntica llàstima, ja que aquest indret seria un bon lloc per a fer-hi un refugi de muntanya.

Just arribam a ses Cases, hem agafat el sender que surt a ma dreta, abans dels escusats i que fent una gran llaçada ens duen fins el primer objectiu de la ruta, s’Escar del Senyor Joan, una antiga construcció que aprofita una petita gruta per a construir-hi dit escar. Noltros ja arribam a posta de sol i després de un bany sopam a la zona amb un vinet sense Sulfitos.

Després hem cercat un lloc adient per passar vespre, i hem trobat una zona plana una mica damunt s’Escar, però no comptàvem amb uns companys que no havien estat convidats i que ens han donat la murga tot el vespre, els moscards, que pràcticament no ens han deixat dormir.

A primera hora del dematí, hi ha qui s’ha tornat a banyar i hem preparat els estris per anar a fer un objectiu inèdit, el pas de Cala Roja, que passa per damunt de la Punta de Cala Roja, un lloc excepcional. Aquest pas, és accessible a traves de unes cornises i hi ha alguns llocs a on és imprescindible fer Ús de les mans, encara que no es pot catalogar de difícil si que es una mica perillós i com en tots els llocs d’aquest tipus exigeix màxima atenció.

El Grup s’ha dividit, i hem anat de nou a ses Cases de Sa Costera, a on hem tancat el cercle obert el vespre anterior per tornar pel mateix camí, ens hem creuat amb caminadors, tots estrangers, el sol picava fort des de primera hora, en un dels dies més calents de tot l’estiu.

En arribar al Mirador de Ses Barques, hem fet el final feliç al var, a on hem donat per finalitzada aquesta ruta amb pernoctació.

Resumint, ruta semi circular de 20 quilometres de distància amb un desnivell positiu de 1050 metres, realitzada en 8 hores entre les dues jornades.

Assistents: Alexandra, Manolo, Humberto i Tomàs.