diumenge, 10 d’octubre del 2021

PUIG DE N'ALÍ-FRONTÓ DE COMAFREDA

Avui hem fet la ruta inaugural de la temporada tardor-hivern del Grup Peus de Pork (Oficial) i hem escollit dos cims de més de mil per a començar la temporada.

Hem deixat els vehicles a l’àrea recreativa del PK 10 (Cometa negra) de la carretera de Caimari a Lluc, des d’on hem agafat el GR, per deixar-lo a ma esquerra pel camí que va al Comellar de l’Homo i al Pas de n’Arbona.

Hem passat per les fites que indiquen la pujada del Pas de n’Arbona a ma dreta i hem seguit pel camí cap el Comellar de l’Homo, el camí es torna sender, fins que arriba al collet.

En el coll deixam el camí per agafar la directa cap el Puig de n’Ali, trobam fites, però s’ha de dir que tota la pujada amb una bona inclinació transcorre per terreny càrstic, amb roques molt esmolades que et poden fer una afaitat i deixar-te ben arreglat. Record que en una pujada vaig perdre l’equilibri i vaig donar dues voltes de campana cap enrere, la motxilla em va salvar de ferides greus, però vaig acabar ben nafrat.

Hem arribat al frontal del cim, format per grans roques, i hem entrat per l’esquerra per fer el darrer tram per la part nord. No hem aturat massa temps i hem desfet algunes passes per fer la baixada cap el Coll de Sa Línea.

Des del coll de sa Linea, hem agafat el camí que puja al Massanella, peró quan ja va tombant cap a l’esquerra, l’hem deixat, per anar a fer la pujada directa al Frontó de Comafreda, inèdita per a nosaltres, un alemany ens ha partit darrera, hem aturat i li hem comentat que no anàvem al Massanella, ha tornat enrere, ja que ens seguia, ens deu haver trobat guapos i elegants.

La pujada, fora traça, ha estat més fàcil del que pensàvem, això sí, s’han de posar mans en tot moment, altra vegada  les roques esmolades als nostres peus.

Hem arribat al Frontó, a om hem aprofitat per a bereanar, ja feia una bona fresqueta per les alçades. Després hem anat al collet a on hi ha els dos passos, de na Bel i des Fil, avui hem baixat per aquest darrer, per baixar per una rosseguera fins el camí que baixa del coll del Prat. Hem passat per la font de s’Hort i després ens hem dirigit cap al coll de sa Linea, sense arribar-hi, ama esquerra hi ha unes fites que et duen cap el Pas de n’Arbona i les hem seguides.

Després de passar pel pas, actualment el camí molt ben fitat i trepitjat, hem arribat al GR, tancat així el cercle i arribant per aquest fins l’àrea recreativa a on teníem els cotxos.

En resum, ruta circular de 12 quilometres, amb un desnivell positiu de 950 medres, realitzada en 6 hores i 40 minuts comptant aturades.

Assistents: Juan i Tomàs.