dissabte, 30 de juliol del 2022

BRECHA DE ROLAND

Avui hem pernoctat a l’Hotel Edelweiss de Torla, d’on som client habitual, hem agafat el cotxo fins a Bujaruelo a on hem berenat al refugi, per després agafar el GR que ens puja fins el Puerto de Bujaruelo.

És una pujada continua de quasi 1000 metres de desnivell, xino xano, per un bon sender, però que no dóna treva. En arribar al Puerto, podem veure a ma dreta el Coll de Tentes, a on els francesos poden arribar en cotxo i aparcar, per tant a partir d’aquest moment ens trobam amb un caramull de francesos.

Després del Puerto de Bujaruelo, passam per una zona plana, fins que arribam a una pujada amb un condicionat especial, enmig hi ha una torrentera ue baixa de la glacera del Taillón, i que dificulta la marxa, ja que l’aigua baixa amb força i pots caure i patir un accident.

Hem passat com em pogut, sense cap altra incidència i després hem pujat un fort pendent, al voltar del pendent ja hem trobat el Refugi de Serradets, situat uns 250 metres per davall de la Brecha de Roland.

Com que en Juan no havia pujat el Taillón, l’hi he dit que s’avancés que jo avui només arribaria a la Brecha, ses meves cametes no donaven per més i el desnivell acumulat ja era important.

Per tant jo he arribat a la Brecha, ho havia fet abans per la part espanyola, avui ha estat totalment diferent i en Juan ha fet cim al Taillón. Només hem hagut de passar per una petita glacera sense pendent, una mica abans de la Brecha de Roland.

La Baixada l’hem efectuada pel mateix camí, fins Bujaruelo. Comentar que per segona vegada, hem trobat flors de neu o Edelweiss en la pujada al Puerto de Bujaruelo. El final feliç ha estat al refugi i després hem aprtit cap a Buerba, a on teníem allotjament en una casa rural.

En resum, ruta d’anada i tornada de 18 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 1500 metres, realitzada en 7 hores i mitja, comptant aturades.

Assistents: Juan i Tomàs.