diumenge, 10 de juliol del 2022

DEMUÉS A GAMONEU

Avui darrer dia de l’estada asturiana i ja que els propietaris de la casa a on ens hem allotjat ens han donat permís per estar fins a l’hora que volguéssim, hem decidit fer una matinal abans de dinar i partir.

Des del nostre poble, Demués, hem seguit un sender local senyalitzat, el S6 del mig del poble baixa am,b força per un camí empedrat, va a cercar el cau del riu, hem caminat pel seu costat en una zona molt ombrívola, que ens ha anat molt bé, ja que avui a Asturies també feia un bon sol. Hem passat per unes petites cascades i les restes de un molí d’aigua, per finalment sortir a la carretera que puja a Gamoneu.

No hem seguit la carretera i si el camí forestal que segui la nostra direcció, ara ens ha tocat pujar per camins de conreu, fins que hem arribat al poblet, conegut pels seus formatges artesans.

Des del poble, si que hem baixat ara per la carretera, fins el punt que abans havíem passat, fent així un petit cercle i acabant la ruta pel mateix camí d’anada al costat del torrent.

En Martí ha preparat un plat de pasta i ens hem acabat tot el que teníem a la casa per menjar, per després partir uns cap a Bilbao a agafar l’avió de tornada i els que subscriu cap a Barcelona, per agafar el vaixell, concloent una gran setmana per terres asturianes.

En definitiva, ruta semi circular de 7 quilometres de recorregut, amb un desnivell positiu de 300 metres, realitzada en dues hores i mitja.

Assistents: Miguel, Martí i Tomàs.