dimecres, 27 de juliol del 2022

MALL PINTRAT

De nou per terres pirenaiques, de la ma del Grup de Muntanya Peus de Pork, amb dos dels seus puntals En Moliarti i El General.

Avui ha tocat una ruta pel parc Natural Posets-Maladeta, que ostenta la màxima concentració de tres mils de tot el Pirineu i evidentment d’Espanya, amb 53, considerat un dels millors llocs del món per fer muntanya.

Hem deixat el vehicle al final de la carretera que està just damunt LLanos de Hospital, una mica després de l’entrada de la Vall de Remuñe,  hi ha diversos indicadors i nosaltres agafam el camí que puja a los Ibones de Gorgutes i el Puerto de la Glera.

En tot moment es va pujant, no hi pràcticament cap treva, i en arribar a la palanca que creua el torrent, no la passam, agafam un sender que surt a la seva esquerra i que està fitat.

Seguim per aquest caminoi, a estones difuminat, fins que arribam en un punt que les fites es separen, les de la dreta segueixen al Puerto Viello de Gorgutes i les de la dreta al Mall Printat, aquestes seguim.

El sender fa una L, per tant després de caminar una mixa ens hem de desviar cap a la dreta i agafar una cresta, que a la nostra dreta ofereix un bon pati, aquí ens trobam a la única persona que hem vist en tot el dia que fes la mateixa ascensió que nosaltres.

En acabar la cresta ens trobam amb una gran rosseguera i progressam per a on millor ens va, la pendent contínua molt empinada, fins que finalment a la nostra esquerra podem veure la cuculla del cim, situat a 2840 msnm.

Ens hi hem passat una bona estona, el dia que feia excepcional, amb la cara nord amb una estora de boira i la cara sud absolutament neta de niguls, Maladetas, Salvaguardia, Sacroux, Maupas, Perdiguero i Posets com a principals cims o més propers, un gran espectacle.

Hem baixat pel mateix camí, ja que el cim és molt escarpat i no ofereix altra possibilitat, anant a fer el final feliç a l’Hotel de LLanos de Hospital.

En definitiva ruta d’anada i tornada de 7 quilometres, amb un desnivell positiu de 1050 metres, realitzada en 5 hores i 50 minuts comptant aturades.

Assistents: Juan i Tomàs.