dijous, 28 de juliol del 2022

SENDA DE LOS CAZADORES-FAJA DE PELAY-GORIZ

Avui realitzam  la primera de una sèrie de rutes preparades per Ordesa, deixam el vehicle a l'aparcament habilitat de Torla, a on surten cada 15 minuts els busos que pugen a la Pradera de Ordesa pel mòdic preu de 5€ anada i tornada.

En arribar a la Pradera, anam al bar i berenam de cafè i magdalena, per després iniciar l’ascens fins el Refugio de Goriz, hi ha tres opcions clares, nosaltres agafam la senyalitzada com a Senda de los Cazadores, molt temuda pel seu brutal desnivell.

Una vegada hem creuat el riu cap a la dreta, passam per un bosquet i comença la pujada per un camí de ferradura, en moltes de les voltes trobam escalons de pedra, i en tot moment ens queda la Pradera als nostres peus, fins que arribam al Mirador de Calcilarruego, des de on podem contemplar la immensitat de la contrada, just al costat hi ha un petit refugi pels guardians del parc.

Ara el camí canvia totalment, ja no pujam i mantenim el nivell assolit en lleugera baixada per la Faja de Pelay, les fajas  són  molt característiques de Ordesa. El recorregut per la Faja, és còmode encara que anam en tot moment al costat de l’abisme.

Arribam al Circo de Soaso, a on hi ha la famosa cascada de la Cola de Caballo, a la que no baixam, però si que veiem en la distància, amb un caudal molt baix, en aquest punt aturam a  berenar i casualment ens asseiem al costat de unes quantes flors Edelweiss, el que subscriu és la primera vegada que les troba, són molt difícils de veure.

Prosseguim la marxa i ja deixam la Faja de Pelay, per connectar amb el GR que ve de baix i tornar ascendir per ell fins el Refugio de Goriz, situat  a quasi 2300 msnm, a on pernoctam.

En resum, ruta lineal de 13 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 1125 metres, realitzada en 5 hores comptant aturades.

Assistents: Juan i Tomàs.