diumenge, 3 de juliol del 2022

DE FUENTE DE AL PUERTO DE REMOÑA



Després de uns dies per Santander, avui he pernoctat a Cosgaya, petit poble de la comarca de Liébana, situat a pocs quilometres de Fuente De. El dematí he anat a Fuente De, des d’on volia fer el PR-PNPE-25 i pujar la Torre Remoña, però la boira, absolutament espessa m’ha fet desistir de fer el cim.

He agafat el PR, en el sentit de les agulles del rellotge, com que és circular, es pot fer en ambdós sentits, al poc la pujada agafa un fort pendent, passa per algunes fonts en una pista rural sense complicacions d’orientació, que segueix el PR i el camí de Santiago.

En arribar al desviament que deixa la pista i agafa el sender del PR, la boira era tan espessa que no podia ni intuir per a on caminar, ja que és una zona d’herba, he decidit seguir per la pista, que seguia pujant fent ziga-zagues.

He arribat al Collado de Valdeón, es veu que hi ha una pista que puja al Collado accessible als cotxos, alguns estaven aparcats en un aparcament habilitat. Jo he seguit per la pista, i he tengut 5 minuts escassos de visibilitat, podent veure els cims que m’envoltaven, tenia la Torre Remoña just davant, però la boira ha tancat ben aviat.

Seguint per la pista, he arribat al Puerto de Remoña, a on algunes indicacions m’indicaven els possibles camins a seguir, hagués pogut pujar el Remoña, però el sentit comú i de supervivència m’han fet desistir, no conec la zona i els Picos són molt complicats si surts de les vies, per tant he seguit les indicacions per tornar al PR, sortint finalment al lloc a on temps abans  no havie pogut seguir i agafant la pista que em duria de baixada a Fuente De.

Una llàstima, però temps hi haurà per poder tornar i fer cims a n’aquesta contrada espectacular.

En resum, ruta semi circular de 16 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 800 metres, realitzada en 4 hores i 48 minuts comptant aturades.

Assistent: Tomàs.

Mètode MIDE: 2233. MITJANA +2

TELEFÈRIC DE FUENTE DE

EL TELEFÈRIC ES ENGOLIT PER LA BOIRA
PRIMERA FONT
SEGONA FONT
LA BOIRA M'ENVOLTAVA
ENTRANT A CASTELLA I LLEÓ
COLLADA DE VALDEÓN
TORRE DE REMOÑA
ELS PICOS AMB TOTA LA SEVA BELLESA
AGAFANT NOVAMENT EL PR
ARRIBANT A FUENTE DE

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada