dijous, 3 de desembre del 2020

PAS DEN MALLOL-TORRE DE SA MOLA DE TUENT

Avui hem tingut una treva amb les pluges, i hem pogut fer la ruta que teníem previst fer ahir, hem pogut comprovar que no hi havia gens de neu, encara que ahir va sortir a diversos mitjans que havia nevat, per altra banda hem estat tot el dia pràcticament tots sols, tant a la ruta com a la carretera de Tramuntana, una gran pau i tranquil·litat dominava la zona.

Hem deixat els vehicles al nuu de sa Corbata, per anar amb un fins l’ermita de Sant Llorenç, a on l’hem deixat. Des de la mateixa ermita surt un camí, hi ha una barrera oberta que baixa fins a ses Cases de Sa Calobra, un llogaret que està en perfectes condicions, avui sembla que no hi havia ningú.

Des de Ses Cases baixa un camí asfaltat fins a sa carretera que duu a Sa Calobra, hem caminat aquest tram i ens hem situat a darrera la casa de salut, des d’on en paral·lel a la mar hem anat guanyant alçada, s’ha d’anar amb molt esment en aquest espai, ja que hi ha una bona caiguda damunt les roques i amés el terreny està desfet i amb fullaca dels pins.

Hem trobat un passet amb una de les típiques fletxes vermelles den Torrens, quan es passa aquesta lleugera grimpada, s’ha d’anar en direcció contrària a la que veníem, de nou cap a Sa Calobra guanyant alçada, però nosaltres al veure una fita damunt una roca hem pujat per amunt, arribant a un cul de sac inassolible sense escalar.

Per tant hem rectificat i hem anat a cercar el camí bo, no sabem exactament el per què d’aquesta fita. Al cap de una estona ja hem vist el pas den Mallol, un gran corredor dins la roca, vertical, però sense gran dificultat. En acabar aquest corredor hem d’anar cap a la dreta entre grans roques i sempre guanyant alçada.

S’ha de comentar que aquesta ruta i ja des del primer moment està poc fitada i va sempre fora traça, per tant la progressió és lenta entre la vegetació i les roques.

Hem sortit a dalt i hem anat cercant la millor passa per anar cap el proper objectiu, la Torre de Sa Mola de Tuent, amb una agradable sorpresa hem trobat uns paisatges fantàstics, amb unes bones caigudes en picat a la mar i un comellar que ens ha semblat que arribava a nivell de mar i que podrà ser objecte de una propera sortida.

Hem pujat fins a un dels promontoris, i hem pogut veure ja la torre, però hem tengut que tornar enrere per a envoltar-lo, ja que no podíem passar directament per la verticalitat.

Hem atrobat algunes parets seques de partió de finques, una l’hem travessada i hem pujat a l’esquerra un petit collet que en sortir ja en ha mostrat sa torre a la que hem  arribat en uns minuts.

Hem entrat a dins, està renovada , molt neta i molt ben conservada, un bon lloc per anar a passar un vespre romàntic amb xemeneia i espelmetes. Hem baixat i hem anat a dinar davant sa caseta que hi ha a baix de la torre, al costa que no pegava l’aire, ja que feia fresqueta.

En Sebastià ha  duit una botella de vi Randemar,  que mata penes i fa pujar la moral, i després rebentat de Terry, que com deia la publicitat de fa 50 anys, “me va”.

Ara ja només ens restava la baixada cap a l’ermita de Sant Llorenç, a on teníem el cotxo, per l’antic camí del torrer, a on hi ha el pas homònim amb cable d’acer i un “quitamiedos”, més que res és per que el terreny està en descomposició, ja  que no hi ha massa perill.

En definitiva, ruta de 11 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 550 metres, realitzada en 6 hores comptant aturades.

Assistents: Sebastià, Manolo i Tomàs.