dissabte, 5 de desembre del 2020

PUIG DE SON VILA

Avui la previsió meteorològica era de un 100% de pluges a certes hores, encara que a la zona de Pollença hi havia una treva, per tant vaig preparar dues rutes i finalment he fet la més curta ja que en bon dematí semblava que podia ploure bastant, encara que desprès no ha caigut ni una gota.

He deixat el vehicle al punt quilomètric 44, 8 de la carretera que va a Pollença, després de l'ermita de  Crestatx, he entrat en un camí asfaltat i he aparcat al costat de una cisterna amb caperutxa.

Des d’aquest punt he anat cap a l’est,i al poc he agafat un camí sense asfaltar que puja, hi ha una fita, l’única que he trobat en tot el dia. La idea era anar fins la base de la muralla que tanca el  puig a la zona nord i pujar a dalt per qualque encletxa.

Però, després de ploure el vespre, la roca semblava ensabonada, i els dos llocs que he trobat per passar tenien caiguda i les sabates patinaven molt, per tant he decidit anar caminant per la base de la muralla fins trobar un lloc per adient pujar a dalt, comentar , que en condicions normals no hi ha cap problema per accedir a dalt , però avui no era el dia.

Per tant amb molta paciència i a poca poc he anat direcció nord-est per la base de les parets, com he comentat llenegava molt i el terreny era en pendent. Finalment he arribat a un comellar pel qual he pogut pujar sense cap problema.

He sortit a la zona denominada Tallat Redó, i ara ja planejant còmodament he passat per s’Era des Moro i el Puig de Son Vila, curiosament a la zona plana de dalt hi ha un camí ample.

He baixat per aquest camí i al cap de una estona ha aparegut una reixeta metàl·lica, de cop el camí aquest s’acaba i he aprofitat per berenar damunt una roca grossa. Intuïtivament he passat la reixeta, ja que hi havia un lloc romput i he anat a cercar la baixada, he seguit per una especie de comellar per ficar-me en un torrentó, però quan ja era a prop de baix, hi havia un bot vertical, per tant he cercat per l’esquerra, ja que per la dreta ho veia malament, la forma d’anar baixant, de nou les lloses banyades reclamaven molt esment.

Finalment he arribat a un camí ample, i he tombat cap a la dreta, amb “l’agradable sorpresa” de trobar un caramull de matalassos i unes grans saques de fems, tota una experiència fantàstica, tenc que agrair als anormals que van al espais naturals a llançar porqueries, aquesta grata experiència sensorial. Al poc he arribat a on tenia el vehicle.

Per tant, ruta circular de 10 quilometres de distància, realitzada absolutament en solitari, amb un desnivell de 300 metres i en un temps de 4 hores i 50 minuts comptant aturades.