dilluns, 28 de desembre del 2020

PENYA DES MIGDIA-PUIG DES CASTELL-PENYA FORADADA

Ruta del dilluns en solitari per la zona de Campanet. El dematí pintava molt malament, un fort vent i una bona pluja pel pla, però m’he la jugada ja que l’Aemet donava bon temps a partir del migdia.

He deixat el cotxo al costat de l’ermita de San Miquel ben a prop de Ses Fonts Ufanes i he partit  per la carretereta que duu a Campanet, quan he passat per l’indicador de Monnàber Nou he seguit, pensava que Monnàber Vell estava més lluny, he arribat fins la Font de s’Abaurador i m’he adonat que anava malament, per tant he retrocedit i entrat pel camí que duu a Monnàber Nou i al Vell, és el mateix.

Es va passant per diverses entrades que van a les diferents finques fins que al arribar a Monnàber Vell, es deixa el camí asfaltat per anar a ma dreta de les cases, a on hi ha un Molí. Es segueix el camí d’aquest molí i es passen dues barreres per entrar finalment fins el torrent.

Després de un gir a l’esquerra, trobam un arc amb barrera, també s’ha de passar i al poc hi ha dos indicadors, el blau per pujar a la Penya des Migdia i el groc per anar pel Comellar de sa font de sa Pega, per a on passa el Torrent d’en Carrós, aquest està indicat com a Pas d’en Bisquerra.

Jo he seguit l’indicador blau, per anar pujant amb una bona inclinació a la Penya des Migdia, després tornaria pel comellar tancant el cercle.

El sender està ben indicat, algunes estaques amb caperutxa blava i fites, en qualsevol cas, es va per la zona lògica, he arribat a un punt amb doble fita, supòs que era la que marcava la punta de la Penya, he seguit i al cap de una estona he tornat pujar, ara més còmode fins arribar a una gran fita i punt més alt del dia el Puig del Castell.

Ara tocava seguir per la cresta, a estones la cosa es complica i s’han de vorejar les grans roques que la van formant, he passat per un cimet entremig sense nom, una gran roca xapada per la meitat.

He continuat, a estones un mar de càrstic impedia trepitjar finament, puntes com a ganivets de pedra, el gran somni dels fabricants de soles de botes de muntanya, se les mengem com a cocarrois.

He sabut que havia arribat a la Penya Foradada al passar pel forat, una bona finestra cap a la zona del Massanella i que tant ens agrada als muntanyencs, sempre donen alegria els forats a les roques.

Des d’aqui he seguit per la cresta, però ara ja en baixada, fins que he arribat a la punta, des d'on he iniciat el descens bastant complicat per les pedres soltes, la vegetació i la inclinació. He trobat una gran balma, a on hi havia un curiós arc de pedra, i al cap de una estona he desembocat al camí del comellar de sa font de sa Pega, per a on he baixat, en principi pel camí i després ja dins el torrent, fins que he arribat a un presa que em barrava el pas, però a ma esquerra hi ha una escalonada que permet superar-lo i situar-nos al lloc a on abans havíem obert el cercle. El camí de tornada ha estat el mateix que havia fet abans fins arribar a l’ermita de Sant Miquel.

En resum, ruta semi circular de 15 quilometres, amb un desnivell acumulat de 550 metres, realitzada en sis hores comptant aturades i errada al principi.