dilluns, 21 de desembre del 2020

SERRA D'ALFÀBIA-PENYA DE S'ANYELL-FESA PENYA DE S'ANYELL

ES GENERAL ATRAPAT DINS EL FORAT

Sortida del dilluns amb el grup “Roca i càrritx” que es va consolidant,  encara que avui només hem estat dues persones humanes. Hem deixat el vehicle a la carretera d’Orient a Bunyola, passat el lloc a on es va als Freus.

Just al costat del lloc a on hem aparcat surt el sender que va al costat d’una paret, direcció Bunyola, deixam la carretera a ma esquerra. El sender en lleugera pujada arriba a una paret seca, just passada la paret seca trobam un forn de pa i una mica després un tub de un pou, seguim el sender que es torna un camí ample, fins que arribam a un coll, hem d’agafar el camí que surt a la dreta en pujada, si no baixaríem.

Aquest camí arriba novament a un altre coll, a on hi ha un gran pi caigut, al costat una fita ens indica que hem de deixar el camí, novament per la dreta, i ara ja és un sender que sempre va en pujada.

Al poc començam a tenir unes bones vistes sobre el Penyals d’Honor, i es Picó, nosaltre seguim, fins que el camí es difumina dins les roques, això vol dir quer estam a prop de la Serra d’Alfàbia i ja podem veure la punta d’alguna de les antenes.

Passam unes roques i al poc creuam el camí que recorr la Serra per la part sud, per dirigir-nos al primer cim del dia, la punta sud de la Serra, situada una mica a  l’esquerra de les antenes, en aquests moments estam ben situats just damunt Sóller.

Des d’aquí anam en direcció est, per passar per davall del conjunt d’antenes , i en acabar seguir per un senderet que ens situa a la cresta, per a on hem circulat una bona estona, hi ha qualque punt que l’orografia ens obliga a baixar una mica, però quasi tot el temps hem anat sobre cresta fins que hem baixat per agafar el camí abans mencionat que ens duria just a baix del cim central de la serra, el que disposa de vertix geodèsic.

Avui la nostra il·lusió principal, era fer el pas de la fesa que hi ha entre Sa penya de s’Anyell i Alfàbia Central, per tant ens hem dirigit a Sa Penya de s’anyell a on hem dinat celebrant les Festes, amb un dinar lleuger,  te de Colombia i Bonbons Mon Cheri, com que la senyora Gerent del Grup no ha pogut venir, ens hem quedat sense discurs, que haurà de fer a la propera sortida.

Després de dinar i gaudir una estona de l’estupend dia que teníem, ens hem dirigit cap a on ens semblava que hi havia la fesa, per tant hem retrocedit una mica i començat a baixar, la providència, ha fet que la trobassim tot d’una, un èxit, ja que anam sense mitjans tècnics ni digitals.

La bretxa és impressionant, enmig una persona grassa tendria problemes per passar-hi, és molt estreta, quan acaba, a l’esquerra contínua una mica formant una L, i després va baixant per una especie de sender de terra i fullaca bastant empinat.

Hem seguit aquest camí, fins arribar a una sitja a ma dreta, i aquí hem tombat, una serie de sitges ens indicaven més o manco la direcció a seguir, la idea era passar per davall dels penyals dels Corbs i trobar un camí ample de baixada.

La cosa s’ha complicat una mica, ja que després de una darrera sitja, venia una zona que semblava tenia un gran desnivell, i no hem volgut continuar, anant en paral·lel a la vall. Després de tenir que remuntar una mica i tornar baixar, hem arribat a una zona amb sitja , dues barraques i una paret ovalada, a la fi estavem al desitjat camí de baixada.

Molt perdut, ple d'arbres caiguts i a trams desfet, es veu que antigament era un gran camí, ens ha situat al camí de baix, just al costat de la paret que havíem estat unes hores abans, ara ja només ens mancava fer el mateix tram de camí del dematí per arribar al cotxo.

En resum, ruta circular de 16 quilòmetres de distància, amb un desnivell acumulat de 700 metres, realitzada en 8 hores, comptant aturades.

Assistents: Alexandra i Tomàs.