dimecres, 16 de desembre del 2020

PUIG DELS BOIXOS-MOLA DE SON FERRANDELL-FONT DELS ÒBITS

Avui dimecres hem fet una ruta clàssica per Valldemossa. Hem deixat els vehicles a s’Estret, lloc de concentració d’escaladors i senderistes. Des d’aquest punt hem iniciat la marxa pel camí que recorr per davall les parets del Morro de sa Bombarda.

Recorrem un sender bastant trepitjat sempre en pujada, fins que finalment arribam a un camí una mica més ample, tant es pot anar per la dreta com per l’esquerra, nosaltres hem agafat cap a l’esquerra fins que hem arribat a un coll de tords amb uns escalons de pedra que hi ha a la part posterior del Morro de Sa Bombarda.

Travessam aquest lloc passant per una paret seca, i ara baixam uns metres fins arribar a un camí ample que ve de baix i pel que anam cap a la dreta. Aquesta zona es veu que fou lloc de passada del cicló de fa uns mesos i trobam una gran quantitat d’arbres literalment destrossats per la força del vent.

Al cap de un minuts arribam a un aljub amb casetó, tancat amb clau, i que es veu que es lloc de bauxes, ja que està ben condicionat, seguim pel camí fins que arribam al primer punt alt del dia, el Puig dels Boixos, que queda a ma esquerra i disposa de un punt geodèsic amb cilindre de formigó.

Tornam al camí i baixam una mica per a recórrer tota la Mola de Son Pacs, arribam a una construcció a on hi ha una altra caseta amb porxo i cisterna, darrera de la casa també hi trobam un aljub.

Ara agafam un camí, que precisament passa al costat de l’aljub i arriba a un gran forn de calç amb un arbre enmig, també hi ha fems i ferralla a dins. En aquest punt agafam el camí de la dreta del forn, i a partir d’ara convé espavilar-se una mica, ja que hi ha un caramull de camins, creuaments i senders, jo com sempre vaig sense Gps, ni track, tenc que utilitzar el sentit comú i la intuïció, per arribar a on vull.

Avui si que hem anat agafant els camins adequats i ens hem plantat a la base de la pujada de Sa Mola de Son Ferrandell per la part de la nostra esquerra, després la baixaríem per la part contrari.

Hem arribat a la punta, que no és la part més alta que deixam una mica enrere, però és a on es gaudeix de les millors vistes, hem aprofitat per menjar una mica, amb les bones vistes que hi ha des d’aquest punt. Com he dit abans hem baixat per la part oposada a la que havíem pujat, fins que hem arribat al pas vell de Son Brondo, a on hi ha un marge i una escaleta de pedra, per cert ja podrien llevar la reixa que hi ha damunt, tomada i que només serveix per fer-se mal.

Ara ja en baixada pel camí que va al costat de una paret seca hem arribat fins el Coll de Sant Jordi, enlloc de seguir pel GR, no hem travessat la barrera i hem tirat per un senderó que surt a la dreta i ens capfica en un comellar de baixada que ens duu fins Son Brondo, però en el camí trobam la magnífica Font dels Òbits, una construcció  amb cúpula amb una verge, a baix l’escut de la propietat i la font que deixa passar l’aigua que ve de la mina per davall la verge. Un lloc de una gran bellesa.

Finalment hem arribat a un camí que ens duu fins Son Brondo, i ara ja només ens resta arribar a s’Estret a on havíem començat la ruta el dematí.

En resum, ruta circular de 14 quilometres de distància, amb un desnivell de 500 metres, realitzada en 5 hores i 20 minuts comptant aturades.

Assistents: Xisca, Thiago i Tomàs.