dissabte, 12 de desembre del 2020

VOLTA CIRCULAR AL PUIG D'ALARÓ

Ruta inèdita proposada pel Gerent del Verderol-Extrem amb sortida i arribada a Alaró i com a objectiu principal donar la volta completa al Puig d’Alaró a tall dels penya-segats.

Hem deixat els vehicles al poble i hem sortit del bar sa Tafona, per anar caminant cap el barri Los damunt, situat a la part nord del poble i agafar el camí d’Orient.

No hem caminat molt per aquest camí, ja que l’hem abandonat per un botador que hi ha a la dreta i pujant per marjades anar a cercar el pas de s’Estaca, que ens duu de forma bastant directa al costat del restaurant Es Verger.

Hem pujat molt, i hem deixat el pas a baix, quan ens hem adonat ja érem per damunt del pas, per tant no es pot dir que l’haguem fet, les coses com són, i com són les exposam.

Al cap de una estona i ara seguint algunes fites i fletxes vermelles hem arribat al camí que va des Verger al Pla des Pouet, a on es pot dir que començàvem el repte d’avui.

Hem caminat una estona pel camí que puja al Castell i després de passar el creuament que puja al camí i el va a Alaró, hem deixat el camí empedrat per anar durant hores fora traça, caminant per davall de les parets.

Hi havia una sorpresa preparada i era la vista a un cova a on hi ha enterraments humans, l’hem cercada i en Sebastià, el Voltor de Sa Vinya, que te una visió perifèrica l’ha trobada. Hem fet la visita a les seves sales, podent comprovar “in situ” que encara hi ha molts ossos humans dins les osseres, hi ha espais remoguts que segurament han estat objecte d’excavacions, una bona experiència que ens ha traslladat als primers pobladors de Mallorca.

Hem continuat el nostre camí a estones bo de dur, però sempre per la pendent, hem trobat alguns escaladors, però en general poca gent a aquesta ruta, que passa per davall de les descomunals parets d’aquest cim.

Al anar donant la volta han desaparegut tots els vestigis de camins i en el darrer tram la cosa s’ha complicat molt per l’espessa vegetació, el terreny una mica banyat, fins que hem arribat a una paret seca, amb una fita damunt que ens canviava de vessant i ens deixava veure de nou el restaurant, hem baixat fins el camí, tancant així el cercle que havíem començat algunes hores abans.

Ara ja només ens restava tornar fins a Alaró pel camí empedrat que enllaça amb el més ample que puja i que tants de problemes de massificació diuen que dóna, avui la cosa estava molt tranquil·la.

En resum, ruta en forma de 8 de 20 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de uns 800 metres realitzada en 8 hores i tres quarts comptant temps de manutenció i visita a la cova.

Assistents: Manolo, Sebastià i Tomàs.