dimecres, 9 de desembre del 2020

SERRA DE S'ESQUERDAR

Avui ruta per la zona de Caimari, a on practicament he pujat a tots els cims llindants i em mancava una part de la Serra de s'Esquerdar, la sud.

He deixat el vehicle a la Sortida de Caimari, a on comença el camí vell de Lluc, hi ha aparcament per mitja dotzena de cotxos. He baixat una mica per la carretera per entrar al Comellar dels Horts, a ma dreta deixam la via per pujar al Puig de n'Escuder, i seguim pel camí.

Una primera balma a ma esquerra a on avui hi havia 2 escaladors, que havíen habilitat uns matalassos per una  possible caiguda, he seguit pel camí del comellar en pujada, una primera part asfaltada per després convertir-se en una camí ample de terra.

He passat fins a tres barreres, la primera tancada, però sense pany i les altres obertes, he passat per la finca dels Horts,a on Comença la pujada maca. Després de la tercera barrera o portell a ma dreta un pi amb una fita gran ens indica per a on podem pujar a la serra.

A partir d'aquest moment al camí és fa sense traça, sense fites i hom ha de cercar en tot moment el millor camí per anar pujant, típic camí de la muntanya mallorquina, amb molta pedra càrstica i càrritx, sempre s'ha d'anar amb molt esment per no fer-se mal.

En arribar a la carena, he anat cap al sud a pujar el promontori que tanca la serra, i que te just a davant el puig de n'Escuder. He baixat a la zona a on hi havia arribat des de baix, però per un altre lloc més fàcil i he anat cercant les millors passes per anar fins el promontori d'enmig.

Encara em restava pujar fins el cimet més alt de la serra situat al nord, on he aprofitat per a berenar una mica, un fred gèlid m'ha recorregut el cos i m'he, posat el plumífer, avui feia molt de fred.

Després i sense perdre alçada he anat a cercar el camí que des del comellar de s'Homo puja a l'Puig de n'Alí. Aquest sí que està fitat, he arribat al coll que separa el comellar de l'Homo de la pujada que ve des del camí vell de Lluc, hi ha una gran sitja amb herba.

A partir d'aquí he baixat, primer per sender i desprès per un camí ample, a estones encimentat i a estones amb un magnífic empedrat, fina que he arribat a una barrera de fusta, a ma dreta un botador, que dóna accés a la zona recreativa que hi ha al costat de la carretera, des de la zona he agafat un antic camí que va al prop  de la carretera i que després de tenir que passar pel torrent enllaça amb el camí vell de Lluc, arribant exactament a on tenia el cotxo.

En resum, ruta circular de 12 quilometres. Amb un desnivell acumulat de 600 metres, realitzada en 4 hores i mitja comptant aturades.