dimecres, 30 de desembre del 2020

PUIG DELS AVENCS-PENYAL D'EN RICO-PUIG GROS

Va acabant l’any i es van fent les darreres sortides, la d’avui des del Coll de Sa Gramola, realitzant una ruta completament inèdita i que m’ha causat una bona impressió, restant una bona zona que encara em manca descobrir.

Des del Coll i sense cap traça, he anat a cercar les millors opcions per a poder arribar al Puig dels Avencs, el fort i gèlid vent ha estat present a tota la primera part de la ruta, no donava treva i es feia molt incòmode la progressió.

He arribat al cim amb la fita cimera just devora un pi, n’hi ha pocs de drets, entre incendis i vents, pocs en queden. Ara he anat direcció nord a un cim secundari, per després baixar al Coll dels Coloms i dirigir-me cap el Penyal d’en Rico que queda al costat dret, a l’esquerra tot un seguit de cims al voltant dels 500 msnm. Aquesta pujada de lluny semblava complicada i amb el vent més, però a mesura que he anat pujant la cosa ha anat bastant bé, fins que he assolit la primera punta.

He anat pujant i baixant els del Penyal, a prop de les timbes, fins que he arribat a un gran depressió, la formada pel torrent de s’Alqueria, no ha estat fàcil, però he trobat la forma de ficar-me a dins i caminar una estona dins el cau del torrent, que te dues vessants, la que jo he caminat i la que ve de Sa Coma Clova.

Al passar per una gran roca en un punt bastant estret del torrent, he trobat un camí de baixada bastant ben conservat que en pocs minuts m’ha duit fins un camí ample, dues corbes i m’he situat en el Coll de sa Coma Clova, un cop superat el coll, trobam un gran dipòsit d’aigua dels que s’utilitzen pels incendis, i dues barreres, jo he seguit per la barrera de l’esquerra, el camí m’ha pujat al Puig Gros (un de tants qui hi ha a Mallorca).

He seguit un estona en baixada una reixa de filferro, fins que l’he superada, per anar novament sense traça enmig del bosc, finalment he arribat al camí que ve del Coll de sa Coma, com he vist habitatges i al no saber si era privat, no hi he volgut passar, de totes formes el camí no presenta cap problema i he arribat a un encreuament a on he trobat el camí senyalitzat amb un “1”, que fa una ruta circular per sa Coma Calenta i Sa Coma Freda, passant per Andratx.

Jo he tombat a la dreta cap a Sa Coma Freda, fins que he arribat a la carretera, l’he travessada i enlloc de seguir aquest camí circular, he girat cap a la dreta en una senyalització que marca el camí Vell d’Estellencs, que finalment m’ha deixat al Coll de Sa Gramola.

Per tant, ruta circular, absolutament en solitari, poca massificació entre setmana,  de 12 quilometres, amb un desnivell acumulat de uns 400 metres, realitzada en 5 hores comptant aturades.