divendres, 18 de juny del 2021

PICALBO-TUCA ROYERO-PICO DELS PACS-PICO DEL UBAGO DE VALLIBIERNA

Com sol fer als llocs a on vaig a caminar, quan veig cims i espais a prop dels que vaig, hi torn, per anar omplint la quadricula i així coneixer millor el terreny. Avui he fet una d'aquestes rutes.

He deixat el vehicle a Cerler, segons dictamina un cartell a l'entrada, és el poble més alt del Pirineu Aragonès, però sembla que Villarrué també assegura el mateix.

He anat cap el barri antic de Cerler, un lloc bellíssim, ben cuidat i en el qual val la pena fer una volta, he sortit pel sender que marca "las tres cascadas", encara que poc hi he caminat, he sortit a l'esquerra en un creuament, cap a la Casa de la Mina, el sender al cap de una estona pega  a una pista ample, per la qual he pujat.

Després de fer unes quantes llaçades venen unes antenes, abans d'arribar-hi s'ha d'agafar un camí que surt a la dreta i seguir-lo,  el camí es torna sender i va pujant. La meva idea era pujar de forma directa per aquest sender i baixar per la cabaña de Ardonés, però es veu qu en arribar en un creuament he partit cap a la cabaña, quan m'he adonat de l'errada ja era massa tard, per tant he fet la ruta a l'enrevés.

Des de la cabaña he agafat una pista ample a l'esquerra que m'ha pujat al Picabo, primer cim del dia, passant per una torrentera. He aprofitat per berenar i després he pujat cap el segon cim, la Tuca Royero, seguidament i tornant un tram enrera, he anat al punt més alt del dia, la Tuca dels Pacs, que disposa de vèrtex geódesic.

El proper i darrer cim és el Pico del Ubago de Villabierna, una mica més baix i que tanca la serralada, he tengut que tornar enrera fins la Tuca Pacs, i després seguint la mateixa senda per la qual havia pujat des del Picabo, he tornat a ell, encara que ja no he anat al cim i he començat a davallar, ara si, pel camí directe, que passa entre el Picalbo i el Burroyo. Una baixada ràpida per una zona herbosa i que després agafa el mateix camí per a on havia pujat, molt fàcil despistar-se en aquest creuament.

He arribat a Cerler per la pista de la Mina, en una ruta d'anada i tornada amb alternatives de 19 quilometres de distància, desnivell positiu de 1200 metres, realitzada en 7 hores.