dimecres, 23 de juny del 2021

TURQUETA DE LA MUNTANYA DE RINS PER VILLARRUÉ

Avui faig la derrera ruta d'aquesta estada al Pirineu, he deixat el vehicle a Villarrué, poblet que està una mica més amunt de Laspaúles, a la part alta del poble hi ha dos camins, el de l'esquerra va cap a Casa Arcas,  el de la dreta és el que he agafat, en teoria tenc que tornar pel de l'esquerra, però no ha estat així.
He seguit la pista fins que arribam a un lloc a on hi ha algunes Bordes, i fa una mica de baixada amb doble corba, una vegada es passa el pont del riu, s'ha de deixar el camí i a la bifurcació agafar el sender que surt a l'esquerra.
Passa per un tancat de vaques i tot d'una ja anam al costat del torrent, a partir d'aquest moment el sender es perd i es difumina moltes vegades, no hi ha fites, la referència és el riu Isábena  que no s'ha de deixar per res, a estones es complica la passa, ja que o puges molt o passes de forma complicada per la torrentera.
Finalment i ja quan m'apropava al Corral baix de Belayo, he trobat un sender que anava per dalt, pertò com dic apareixen i desapareixen, es veu que estan poc utilitzats i l'herba els tapa.
Des del Corral i ja just a baix de la  Turqueta he començat la pujada forta, en arribar a una zona més propera al cim, l'hi he donat la volta per l'esquerra per fer més assequible la pujada, fins que finalment he arribat a dalt.
Encara que és el cim és baix al coatat de molts dels seus veins, les vistes són molt bones de tot l'entorn. La davallada l'he feta direcció la Turqueta de Arca Morús, que la tenim enfront al sud, fins arribar a una torrentera i després pujar una mica, per la vessant esquerra del citat cim. En tot moment es veu per a on hem pujat, ja que anam molt per damunt.
Li anam fent la volta i arribam a la zona de Las Sabudas a on hi ha una elevació, el Batarné, aquí és a on he errat, enlloc de passar molt a prop de l'elevació he pensat que tenia que tirar-me per la torrentera, ja que alguns sender semblava hi duien, però m'he ficat en un caos de malesa que feien la passa molt complicada, fins que finalment he arribat al sender que venia de la casa de Rins.
He seguit aquest sender i a estones es perdia i a estones entrava en zondes de malesa, però la direcció era bona, fins que he vist el poble, he tengut que baixar a una pista i tornar a pujar per arribar-hi, per tant no he passat per Casa de Arcas.
En resum, ruta circular de 19 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 900 metres, realitzada en set hores i mitja, comptant aturades i errada.