dilluns, 7 de juny del 2021

ESTANYS DE PESSÓ-PIC ROI-TUC DELS CARANTS

La ruta d'avui ha partit de la Vall de Boi, un lloc únic, patrimoni de la Humanitat. He deixat el vehicle passat el poble de Taüll uns tres quilometres, abans del pont de la Rivera, hi ha panells informatius i hi passa el Gr 11.20, he agafat aquest sender.
Comença per una pista ample i després es va estrenyent i comença una forta pujada que no deixaré en quasi tot el recorregut, al cap de mitja hora de caminar, el GR segueix cap el Coll de Rus i a ma esquerra la bifurcació ens duu cap els Estanys de Pessó.
Aquest sender està abalissat amb unes estaques de fusta amb la cuculla groga que ens duen pel bon camí fins el primer estany, jo he passat pel costat dret, encara que el sender va per l'esquerra, després hi he davallat.
A partir d'aquí he anat una mica fora traça, ja que se intuia a on estava l' estany superior, hi he anat pujant, després d'arribar a l'estany, ha agafat pel costat esquerra i com que ja veia el Pic Roi, cap ella m'he dirigit, combinant roques amb herba.
Des del Pic Roi, he baixat, cap a la Collada del Montanyó, que separa el Pic Roi del Tuc dels Carants, des de la collada he pujat una mica per l'esquerra fins el cim, el punt més alt del dia amb quasi 2800 msnm, després he baixat per la cresta fins la collada i m'he dirigit al estany superior.
Des de l'estany superior, baixada cap el inferior i he fet el recorregut de tornada per la mateixa via que la pujada. Tant el Gr, com el camí fins els estanys està bastant ben senyalitzat, a partir dels estanys, hom pot pujar per a on més li agradi, no és gens complicat.
En resum, ruta d'anada i tornada de 15 quilometres, amb un desnivell positiu de 1300 metres, realitzada en sis hores comptant aturades.