dimecres, 2 de juny del 2021

IBÓN DE COLL DE TORO-IBONES DE BILLAMORTA

Avui he anat fins LLanos de Hospital, a veure com està el panorama, per si escau intentar fer alguns tres mils, de moment molta neu a partir de certa alçada, per tant esperaré una mica a fer grans ascensions, ja que la neu no m'entusiasma massa.
He arribat fins la Besurta amb el cotxo, a 1900 msnm, lloc de sortida de grans rutes a las Maladetas, he partit cap a Aigualluts, passant pel Forau i les planes, en front tenim a ma dreta la pujada a l'Aneto per Barrancs i a ma esquerra el sender que puja fins el Coll de Toro i també a la Tuca Mulleres.
Jo avui he descartat pujar per Barrancs a on hi ha un Ibón, ja que es veia molta neu en el recorregut, i he pujat fins el Coll de Toro, a on ja havia estat però com feia molta boira no vaig veure res.
He arribatal Coll des d'on ja es veu el Ibón, a l'altre costat hi ha la Vall d'Aran, he  a profitat el lloc per menjar una mica i he tornat al Pla d'Aigualluts per el mateix camí, una vegada he passat el Forau, m'he desviat per la dreta, en pujada anant a cercar els Ibones de Billamorta.
He sortit per damunt del Ibón Superior, però al pensar que era el Inferior he seguit pujant una mica, fins que m'he adonat de l'error i he baixat, cap al Ibón Superior.
Entre els dos ibons hi ha un senderó fitat, que he seguit, fins arribar el Ibón Inferior i unes balises m'han dut fins la Besurta, tancant així la ruta.
En definitiva, ruta semi circular de 14 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 600 metres, realitzada en 5 hores i mitja.
Mètode MIDE: 2333. La consideram MITJANA +3.