dilluns, 14 de juny del 2021

PICO CORNADELO

Per aixecar-se amb la claror del sol no hi res millor que dormir amb una claraboia, així es pot aprofitar la primera llum del dia. Avui tornaven donar tormentes l'horabaixa, i millor partir prest.

M'he dirigit al poble de Castanesa, a on he aparcat al costat de la font, just d'allà surt la ruta que avui me interessava, la pujada al Cornadelo, però passant abans per tres pics més.

Avui en tot moment he anat per sendes senyalitzades, la primera part ha estat el PR-HU-102, que puja en primera instància al Coll Qüeso, seguidament en arribar a la carena, giram cap a l'esquerra i començam el periple de pics i colladetes.

El primer de tot s i en forta pujada és la Quasta, després ve un petit descans i arribam al Pic del Vedat de Ribera, baixam a un coll, pujam un prmontori molt suau i tornam baixar, per ara sí ascendir al tercer pic del dia, el del Mig del Vedat.

Ara és a on trobam la baixada més pronunciada a la Colladeta Sorrosal, per enllestir la pujada al punt més alt del dia, el Cornadelo, curiosament disposa de vèrtex geódesic, però no en el seu punt més alt, sino que s'ha de fer unes passes més per arribar-hi. He aprofitat aquest punt per fer una barenada.

Tenim unes vistes esplèndides a tots els cims que ens envolten i que avui en un dia sense núvols es poden gaudir molt bé. Després del descans, pràcticament tot és baixada, es segueix la carena fins arribar al Collado de Salinas, per a on passa el GR 18, per tant abandonam el PR i seguim pel GR, a ma dreta arribaríem al poble de Aneto i a ma esquerra a Castanesa, passant pel poble de Fonchanina.

S'ha de tenir en compte una cosa important, el GR pràcticament no te traça, es veu que no es trepitja molt, i si en canvi hi ha un caramull de camins que ens van creuant, per tant el que s'han d seguir són les balises del GR i les marques blanques i vermelles i obviar qualsevol caminoi, a mi un parell de vegades m'ha despistat.

El GR ens situa damunt unes bordes, que hi ha a prop del camí que ve de baix, però encara caminarem una estona abans d'arribar al camí, passant per les bordes de Picalbo. En arribar al camí encara ens resten més de 6 quilometres per arribar a Castanesa, la part final es remunta una mica.

Per tant, ruta circular de 19 quilometres, amb un desnivell positiu de 1200 metres, realitzada en 7 hores, comptant aturades.