dijous, 10 de juny del 2021

EL RUN-CONGOSTO DE VENTAMILLO-GABÀS-EL RUN

Novament avui donaven possibilitats de tormentes, per tant he cercat una ruta que en cas de que arribessin no fos un problema. He deixat el cotxo al poble de El Run, per agafar el camí que passa per dal del Congosto del Ventamillo, l'entrada més habitual a la vall de Benasque i que actualment està tancada, excepcionalment i a certes hores es deixa passar als residents de Seira , ja que també tenen tancat l'accés a Campo i no poden sortir del poble més que pel Congosto.

El problema és doble, les obres entre Seira i Campo, una esllevissada va enterrar una excavadora i han optat davant el perill que hi ha de tancar la carretera fins a final de juny, per altra banda una gran caiguda de roques en el Congosto ha fet que també es tanqui aquest i que en Consell de Ministres extraordinari s'aprovi una pressupost urgent de 4 milions d'euros per arreglar el problema.

Explicada la situació, la ruta a peu no pateix cap problema, ja que passa per la part de dalt del Congosto, en qualsevol cas i sent una ruta sense complicació, de cap manera es pot abandonar el camí, ja que es passa en tot moment a pocs metres de l'abisme, encara que la vegetació doni una falsa sensació de seguretat.

Es va pujant pel sender per damunt les parets i deixant el Comgosto a baix, en un moment determinat el sender es va allunyant de l'abisme i trobam una bifurcació a ma dreta es por baixar a Seira, primer per un sender i al poc per una pisrta, jo he arribat a la pista i he girat a la direcció contrari cap a Gabás.

Es passa del PR-HU-50 al GR 15, fins arribar a Gabás, la zona més fàcil i avorrida, en arribar al poble, novament s'agafa  el PR-HU-50-B que baixa cap a El Run a on tancam el cercle.

En definitiva, ruta circular de 14 quilometres, amb un desnivell positiu de 420 metres, realitzada en 4 hores i 10 mimuts compant aturades.