dissabte, 5 de juny del 2021

IBÓN DE PERRAMÓ-AGUJAS DE PERRAMÓ

En un dia trist per la muntanya, per la inesperada mort de un gran muntanyenc, no puc fer més que dedicar aquesta crònica a en Toni Sureda "Socay", segur li haguessin agradat els espais que he visitat avui.
He deixat el cotxo a l'aparcament d'entrada a la Vall d'Estós, un lloc màgic, ple de rutes en el cor del parc Posets-Maladeta, hi he anat moltes vegades, però la ruta com l'he configurada avui no l'havia realitzada abans.
He partit pel camí, passant per la Cabaña de Santa Ana i després per la Font de Coronas, amb el seu tronc que reb l'aigua, a una cara hi ha el sol i a l'altre la lluna tallats al tronc.
Una mica després de la Font a ma dreta trobam un desviament, amb una ruta marcada fins el Ibón de la Escarpinosa, passant per el Ibonet de Batisielles. He seguit aquesta ruta, i en arribar als tres ibones de la Escarpinosa he seguit en forta pujada fins el Ibón de Perramó, comentar que a prt dels Ibones, n'hi ha un caramull de més petits, és un festival d'aigua en tots els sentits.
Des del Ibón de Perramó i novament en pujada m'he dirigit al collet que hi ha al costat de las Agujas de Perramó i que enllaça amb el GR 11.2. En estar al coll, he pujat a la Aguja més alta de 2515 msnm.
He baixat pel mateix lloc i he seguit pel GR, passant al costat del Ibón dela Ribereta de Batisielles i després en baixada forta fins el Gran Ibón de Batisielles, el GR va baixant fins el Ibonet de Batisielles, passant per una gran rosseguera, en arribar al Ibonet, he tancat el cercle, ara he agafat el mateix camí de pujada, arribant a la pista de Estós i al aparcament, passant també per la presa d'Estos, avui el torrent duia un fort cabal.
En resum, ruta semi circular de 22 quilometres, amb un desnivell positiu de 1300 metres, realitzada en poc més de 8 hores.