dilluns, 21 de juny del 2021

IBÓN DE BARRANCS

Avui he tornat a la zona d'Aigualluts, no cansa mai anar a aquest paradís enmig del Pirineu, la neu ja va minvant i això permet pujar més alçada sense haver d'utilitzar crampons.

He deixat el cotxo a la Besurta, ja se sap que a finals de juny i fins principis de setembre, aquesta zona està restringida per a vehicles particulars, per tant m'ha anat bé, poder arribar-hi.

Des de la Besurta he agafat el conegut camí cap a les Planes d'Aigualluts, passant per el Forau, a continuació he anat fins el fons de de la PLana, a  a esquerra la pujada cap el Coll de Toro i a ma dreta la pujada per l'Aigüeta de Barrancs, aquesta és la que he agafat avui.

Aquí i després de passr per una palanca, hi ha un indicador del GR-11.5, que ve del Refugi de la Renclusa i va cap el Refugi de Cap de LLausset, he anat pel GR una bona estona, ens situam just davall l'Aneto, des del GR, i a ma dreta surt una via de pujada al cim.

Jo he seguit pel GR, fins que he arribat a la Colladeta de Barrancs, ara es baixa fins les torrenteres que baixen dels glaciars, en arribar a baix, a la dreta tenim el Collado de Salenques, a 3000 metres d'alçada i a ma esquerra el Ibón de Barrancs, que està encaixonat entre grans parets.

He passat tot  el Ibón pel costat dret en ordre de la marxa, és la part més feixuga de la ruta d'avui, ja que s'han de superar grans blocs de granit. En arribar al colmador s'ha de trevessar dues vegades el torrent, que duu molta força i un bon cabal, en la segona he ficat el peu dins l'aigua, he aprofitat per aturar i dinar, ja que havia passat el perill de la pluja, que ameneçava.

Al acabar de baixar el barranc he enllaçat novament amb el GR, pel que havia passat anteriorment, tancant així el cercle. La resta de la ruta l'he feta pel mateix camí de pujada.

En resum, ruta semi circular de 15 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 700 metres, realitzada en 5 hores i 45 minuts.