dimarts, 1 de juny del 2021

CABAÑA Y CASCADAS DE ARDONÉS

Després de set mesos he pogut tornar al Pirineu, i avui he fet la primera ruta d'aquesta estada. Malauradament donen pluges tota la setmana i avui particularment donaven alerta groga amb turmentes, per tant he sortit he fer una ruta fàcil per camins amples per si tenia que tornar enrera i he encertat, ja que quan arribava al cotxe de tornada m'he xopat i la resta del dia està fent trons i llamps i calabruix.

He deixat el vehicle a prop d'Ampriu, per agafar una pista que puja fins la Cabaña de Ardonés, la idea era que si el temps millorava pujar qualque cim, però a estones la boira entraba i he decidit fer la circular sense més complicacions.

Des de la cabanya he agafat un sender, marcat amb les típiques marques de camins de BTT, encara que aquest esra bastant delicat per fer-lo amb bici, baixabt direcció Cerler, en un moment determinat he deixat el sender marcat i he agafat una bifurcació a l'esquerra per anar baixant al cau del torrent del barranco de Ubago.

A partir d'aquí es va passant per diferents cascades, que donen nom a la ruta de Las tres Cascadas, que surt de Cerler, la més impressionant amb un pontet a baix és la Cascada de Bom, que fa una gran cua de cavall amb l'aigua, aquí és passa amb el pontet a l'altra part del barranc, hi ha cable per agafar-se, ja que està molt banyat i l'aigua duu molta força.

Al poc d'anar baixant he agafat a ma esquerra una pista ample, el sender ens duu fins a Cerler, la pista en duu fins la carretera que puja a Ampriu, perpo he seguit per la Vall d'Ampriu caminant per l'herba, fins que una calabruixada m'ha fet correr els darrer tram.

En resum, ruta circular de 10 quilometres, amb un desnivell positiu de 530 metresm realitzada en un poc més de 3 hores sense aturades.