dijous, 3 de juny del 2021

MONTAÑA DE BELAYO

Tercera ruta pirenaica, aquesta vegada ja he fet una ascensió, partint de Villarué, segons indica un cartell, és el poble més alt del Pirineu Aragonés, crec que també he vist aquest cartell a Cerler, es veu que hi ha competència!!
He agafat una pista direcció Nord, hi ha unes petites marques que la posen com a ruta BTT, la pista arriba a unes "bordas" i un tancat per animals i es desvia a ma dreta, no s'ha de seguir recte, ja que no és el camí bo.
Després de dues cases en runes i d'haver creuat un pont per a on passa el torrent, el camí s'acaba, a partir d'aquí la referència més bona és anar al costat del torrent, denominat barranco de l'Estaso, seguint al costat arribam al Corral de Basibé, a on hi ha una petita cabaña.  Aquí tenia dues opcions pujar directa per l'esquerra o seguir pel barranc del Corral.
He pujat per l'esquerra, en forta pendent, però per terreny còmode fins la denominada Planilla d'Albelda.
A n'aquesta plana, que en realitat és una cresta molt ample, ja he visionat el cim, la Montaña de Belayo, al qual he accedit per l'esquerra.
Com que avui donàvem turmentes, no he estat gaire, el cel es posava negre i he baixat per el barranc del Corral, fins que he tancat el cercle a la cabaña, ara he seguit baixant pel mateix lloc que havia pujat, fins que he arribat a Villarué.
En resum, suta de 15 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 1030 metres, realitzada en sis hores.